You are currently viewing Γιατί τρέμει το τιμόνι της μηχανής

Γιατί τρέμει το τιμόνι της μηχανής

Ελέγχοντας αν τρέμει το τιμόνι

Το τρέμουλο του τιμονιού συμβαίνει  εφόσον έχουμε αφήσει τα χεριά από το τιμόνι,
είναι αρκετά ενοχλητικό και πολλές φόρες αυξάνεται με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε να
 χάσουμε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

Γιατί τρέμει το τιμόνι

Οι λόγοι για το τρέμουλο του τιμονιού δεν εξαρτώνται πάντα από μια αίτια. Μπορούν να αφορούν
σε περισσότερες από μία δυσλειτουργίες,  στις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω.

Επιδιόρθωση τρέμουλο

Οι αίτιες που δημιουργούν το τρέμουλο του τιμονιού αφορούν σε περίπτωσεις που μπορεί να διορθώσει ο οδηγός, ή σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να επισκεφθεί  συνεργείο για διαπιστωθεί η αίτια που το δημιουργεί  και να επισκευαστεί από έμπειρο προσωπικό.

Κούνημα τιμονιού, αίτια

Οι αιτίες που δημιουργούν το τρέμουλο του τιμονιού είναι οι εξής

  1. Βάρος
  2. Αεροδυναμική
  3. Τροχοί
  4. Πλαίσιο

Βάρος στο τιμόνι

  • Η πιο συνηθισμένη αιτία (και ένα λάθος των οδηγών) είναι η κατανομή του βάρους στην μοτοσυκλέτα. Η πιο συνήθης περίπτωση άνισης κατανομής βάρους αφορά στην  βαλίτσα  την οποία  φορτώνουμε με βάρια αντικείμενα (λουκέτα, αλυσίδες) με αποτέλεσμα να αλλάζει το κέντρο βάρους τής μοτοσυκλέτας και ως εκ τούτου να δημιουργείται  τρέμουλο στο τιμόνι.
    Για να μειώσουμε το τρέμουλο (εφόσον δημιουργείται από τη βαλίτσα και τα παρελκόμενα αυτής) θα πρέπει να αυξήσουμε τα αντίβαρα στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας ή τού scooter. Αρκετές είναι οι εταιρίες που έχουν υπολογισμένο το απαιτούμενο βάρος που χρειάζεται και συμπεριλαμβάνουν τα στοιχεία αυτά στην αγορά των αξεσουάρ.

Αεροδυναμική και σταθερότητα τιμονιού

Ηαεροδυναμική της μοτοσικλέτας επηρεάζεται από τα αξεσουάρ που τοποθετούμε, όπως βαλίτσα, χούφτες και  ζελατίνα, ενώ για τα scooter αφορά κυρίως στο παρμπρίζ.
Ο ενδεδειγμένος τρόπος για να βρούμε τι επηρεάζει το τιμόνι και δημιουργείται τρέμουλο, είναι να τα αφαιρέσουμε και να κάνουμε δοκιμή με την μοτοσυκλέτα στο δρόμο.

Τροχοί και ελαστικά

Οι τροχοί σε συνδυασμό με τα ελαστικά είναι επίσης υπεύθυνα για το κούνημα του τιμονιού. Αν πρόκειται για τροχούς με ακτίνες θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ακτινολόγηση, ενώ αν είναι  
αλουμινίου ή μαγνησίου, η καλύτερη επιλογή είναι η αντικατάστασή τους. Στην περίπτωση  που είναι ορατό με το μάτι το στραβό σημείο της ζάντας, μπορούμε να προβούμε σε επιδιόρθωση και κατόπιν, απαραιτήτως, να κάνουμε ζυγοστάθμιση και στους δυο τροχούς αφού και ο πίσω τροχός επηρεάζει στο τρέμουλο του τιμονιού.
Αν τώρα τα ελαστικά είναι καινούρια τότε θα πρέπει να ελεγχθεί αν η ύπαρξη ψηλής κορώνας είναι αυτό που δημιουργεί κούνημα στης υψηλές ταχύτητες.Σε περίπτωση που τα ελαστικά είναι φθαρμένα θα πρέπει να προχωράμε σε αντικατάστασή τους, ανεξάρτητα του βαθμού που επηρεάζουν το τρέμουλο στο τιμόνι, καθώς αφορά πρωτίστως στην ασφάλεια του οδηγού.

Πλαίσιο και τρέμουλο τιμονιού

Το πλαίσιο είναι ένα μέρος τού συνόλου τής μοτοσικλέτας που για να
 λειτουργήσει σωστά, πρέπει να συνεργαστεί  με τα υπόλοιπα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας.
Συνεργείο με έμπειρο προσωπικό έχει την δυνατότητα να ελέγξει αν το
 πλαίσιο  είναι σωστά ευθυγραμμισμένο και αν οι  αναρτήσεις λειτουργούν επίσης σωστά. Ενώ σε κάθε περίπτωση αν χρειάζονται επισκευή δύναται να εκτελέσει τις απαραίτητες εργασίες.

Τρέμουλο τιμονού

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι για το τρέμουλο του τιμονιού μπορούν να ευθύνονται διαφορετικά αίτια. Είδαμε ότι υπάρχουν θέματα που μπορεί να επιδιορθώσει ο οδηγός (αποφόρτιση βαλίτσας) ώστε να είναι πιο ασφαλή η οδήγηση για αυτόν και τον συνεπιβάτη, ενώ αν το τρέμουλο δεν επιδιορθωθεί από τον οδηγό, θα πρέπει τότε αυτός να απευθυνθεί σε εξειδικευμένο προσωπικό για την επίλυση του.