Ρύθμιση ντίζας συμπλέκτη

Ρύθμιση ντίζας συμπλέκτη

Η σωστή ρύθμιση του συμπλέκτη στην μοτοσυκλέτα

Η ρύθμιση συμπλέκτη στη μοτοσυκλέτα με το απαραίτητο ρεγουλάρισμα είναι σημαντική
για την ασφάλεια του οδηγού έχοντας την ακριβή απομόνωση του κινητήρα από το σασμάν εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του κινητήρα και την ευχάριστη αίσθηση στην μανέτας
του οδηγού.

Μια λάθος ρύθμιση συμπλέκτη στην μοτοσυκλέτα

Με δυσκολία η κάθε αλλαγή ταχύτητας στην μοτοσυκλέτα είναι η πρώτη αίσθηση που αντιλαμβανόμαστε στο λανθασμένο ρεγουλάρισμα της ντίζα του συμπλέκτη.

Χωρίς την σωστή απομόνωση του κινητήρα όταν η ντίζα είναι χαλαρή παραλού που
κρατάμε τον συμπλέκτη η μοτοσυκλέτα συνεχίζει την πορεία της μια επικίνδυνη
περίπτωση και είναι σημαντική η άμεση επιδιόρθωση της.

Στην περίπτωση  που η ντίζα είναι υπερβολικά μαζεμένη η αίσθηση της μανέτας είναι αρκετά
σκληρή και υπάρχει  η αίσθηση της ολίσθησης του συμπλέκτη το γνωστό πατινάρισμα με αποτέλεσμα
την καταστροφή του συμπλέκτη ένα  μεγάλο κόστος επισκευής για τον ιδιοκτήτη της μοτοσυκλέτας.

 Μια σωστή τοποθέτηση ντίζας

Η σωστή τοποθέτηση στην ντίζα  είναι απλή με μικρές λεπτομέρειες που πρέπει να δώσουμε προσοχή.

Σε μια καινούρια  ντίζα η τοποθέτηση της είναι σημαντική γιατί με τον χρόνο το σύρμα έχει την τάση
της επιμήκυνσης με αποτέλεσμα το χαλάρωμα του συμπλέκτη και χρειαζόμαστε τον ρεγουλάτορο
για να φέρουμε τις ρύθμισης στην σωστή απομόνωση του συμπλέκτη από τον κινητήρα.

Εφόσον έχουμε τοποθετήσει την ντίζα που σε κάθε μοτοσυκλέτα είναι διαφορετική η διαδικασία τοποθέτησης φροντίζουμε η ντιζα να έχει τα ανάλογα μπόσικα και αυτό επιτυγχανεται με την
σωστή σειρά ρεγουλαρίσματος.

Διαδικασία ρυθμίσεις συμπλέκτη

Ο πρώτος ρεγουλατόρος βρίσκετε στην βάση της μανέτας και πρέπει να τον βιδώσουμε στην βάση του ώστε να έχουμε την δυνατότητα όταν το
χρειαστούμε να μας μαζέψει τα κενά της ντίζας που αυτό επιτυγχάνετε με το να ξεβιδώσουμε το ρεγουλατόρο και να περιορίσουμε τα κενά που
έχουν δημιουργηθεί από την επιμήκυνση της ντίζας.

Διαδικασία ρυθμίσεις συμπλέκτη

Ο πρώτος ρεγουλατόρος βρίσκετε στην βάση της μανέτας και πρέπει να τον βιδώσουμε στην βάση του ώστε να έχουμε την δυνατότητα όταν το
χρειαστούμε να μας μαζέψει τα κενά της ντίζας που αυτό επιτυγχάνετε με το να ξεβιδώσουμε το ρεγουλατόρο και να περιορίσουμε τα κενά που
έχουν δημιουργηθεί από την επιμήκυνση της ντίζας.

Αν δεν φροντίσουμε να έχουμε βιδωμένο τον ρεγουλατόρο και παραμένει με αρκετές σπείρες ξεβιδωμένος όταν χρειαστεί να μαζέψουμε τα
κενά και ξεβιδώσουμε τον ρεγουλατορο θα βγει από την βάση του με πιθανότητα καταστροφή της βάσης της μανέτας αν συνεχίσουμε να
λειτουργούμε τον συμπλέκτη με τον ρεγουλατόρο έξω από την βάση του.

Αφού έχουμε βιδώσει τον ρεγουλατόρο στην πανω μεριά πηγαίνουμε στην μεριά που είναι ενωμένο με το μπράτσο του συμπλέκτη και
χρησιμοποιουμε το κλειδί που αντιστοιχεί στα παξιμάδια για να περιορίσουμε τα κενά που αφήνει η ντίζα σε μερικές μοτοσυκλέτες η
αποσύμπλεξη γίνετε με διαφορετικό τρόπο άλλα η διαδικασία είναι η ίδια οπως στο Suzuki V-strom.

 

Προχωρημένες ρύθμισης

Σε ορισμένες μοτοσυκλέτες υπάρχει και η ρύθμιση της απόστασης στο δίχαλο από τον συμπλέκτη μια εταιρία είναι και η Suzuki με το V-strom είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται από το συνεργείο
σε κάθε αλλαγή δίσκων συμπλέκτη.

Τα αποτελέσματα της σωστής ρύθμισης

Έχοντας κάνει σωστά την σειρά ρεγουλαρίσματος το αποτέλεσμα όταν πιέζοντας την μανέτα μέχρι να  αισθάνομαι ότι μας σταματάει η ντίζα το κενό που αφήνει από την βάση που είναι στηριγμένη η
μανέτα μέχρι την μανέτα είναι 1mm με 1.5mm.

Η αίσθηση στην οδήγηση είναι ευχάριστη σε κάθε αλλαγή ταχύτητας και η δύναμη που χρησιμοποιήσουμε για να πατήσουμε την μανέτα δεν είναι μια διαδικασία που θα μας κουράσει,
εξασφαλίζοντας την καλή λειτουργιά του κινητήρα.

Αφήστε μια απάντηση