Η σωστή επιλογή λαδιού για την μοτοσυκλέτα

Η σωστή επιλογή λαδιού για την μοτοσυκλέτα

Τι λάδια πρέπει να βάλω στη μοτοσυκλέτα η το scooter μου

Μπορούμε να γράψουμε πολλές σελίδες και άρθρα για αυτήν την ερώτηση με χημικές αναλύσεις για τα λιπαντικά κ’ τύπους ορυκτών ή προδιαγραφές για τους πιο απαιτητικούς κινητήρες.

Σκοπός μας είναι σε αυτό το άρθρο να σας γράψουμε ένα οδηγό με της οδηγίες που χρειάζεστε για το σωστό λιπαντικού που θα χρησιμοποιήσετε στην μοτοσικλέτα και το scooter σας.

Επιπτώσεις λάθους λιπαντικού κινητήρα

Η κίνδυνοι με την μη κατάλληλες προδιαγραφές λαδιού είναι πολύ σοβαρές με αποτελέσματα ολικής καταστροφής. Η καταστροφή του κινητήρα δεν είναι της περισσότερες φορές άμεση υπάρχουν σημάδια που μπορεί να καταλάβουμε το λάθος λιπαντικό.

  1. Με τη δημιουργία μικρών θορύβων.

  2. Σημαντική αίσθηση μείωσης της απόδοσης του κινητήρα.

  3. Αύξηση της θερμοκρασίας.

  4. Ολίσθηση του δίσκου συμπλέκτη.

  5. Δυσκολία σε κάθε αλλαγή ταχύτητας.

  6. Καύση των λαδιών από τον κινητήρα με αποτέλεσμα της χαμηλής στάθμης λαδιού.

Η επιδιόρθωση από μια λάθους επιλογής λαδιού για τον κινητήρα ξεπερνάει της περισσότερες φορές το συνολικό κόστος της μοτοσυκλέτας.

Τα οφέλη από τα λιπαντικά για την μοτοσυκλέτα

Με την επιλογή ενός σωστού λιπαντικού τα οφέλη είναι αρκετά με αποτελέσματα μακροζωίας του κινητήρα καλύτερη λειτουργιά στα μηχανικά μερί σημαντική μύωση θορύβου καλύτερη ολίσθηση τον πιστονιών και τον έδρανον με αρκετή μύωση στην θερμότητα άρα μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα και μικρότερη καταναλώσει καύσιμου και προστασία από οξείδωση σε όλα τα μεταλλικά μερί του κινητήρα.

Η σωστή επιλογή λαδιού για την μοτοσυκλέτα και τον scooter

Ο καλύτερος οδηγός για την επιλογή του λαδιού είναι ο κατασκευαστής με ορισμένες από της πληροφορίες που αναφέρουν να είναι προτιμώμενες και να επιλέξουμε εμείς σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της κάθε περίπτωση της μοτοσυκλέτας η του scooter διαβάζοντας ένα owners manual μας αναφέρει τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά που προβλέπετε να έχουν τα λάδια του κινητήρα μας.

Ανάλυση προδιαγραφών

JASO T 903

Το Jaso T903 είναι ένα από τα παγκόσμια πρότυπα τον λιπαντικών για την μοτοσυκλέτα που καθορίζει τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά για την απόδοση, που είναι απαραίτητα για της μοτοσυκλέτες που απαιτούν χαμηλή τριβή.

Τα λάδια κινητήρων που πληρούν το πρότυπο JASO T 903: 2006 μπορούν να ταξινομηθούν σε τέσσερις κατηγορίες : JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 και JASO MB . Η κατηγορίες βασίζεται για το JASO T 904: 2006 αποτελούνται από τα αποτελέσματα της τριβής στην δοκιμή του συστήματος συμπλέκτη.

Προκειμένου ένα λάδι κινητήρα να πληροί κάποιο από τα προαναφερθέντα πρότυπα JASO, πρέπει
να είναι τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα επίπεδα ποιότητας: API SG, SH, SJ, SL, SM.

Το JASO T903 καθορίζει δύο κατηγορίες επιδόσεων

  • MA2 για μοτοσυκλέτες με υγρό συμπλέκτη. 
  • MB για μοτοσικλέτες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (Scooters). 

MA2 

JASO-T903-MBΟι μοτοσικλέτες στεγάζουν διάφορα εξαρτήματα με διαφορετικές απαίτησης  σε μία συμπαγή μονάδα τον κινητήρα, ενός υγρού συμπλέκτη και ένα κιβώτιο ταχυτήτων που όλα βρίσκονται  μαζί. 

Αυτή η διαμόρφωση βασίζεται σε ένα λάδι για την παροχή λίπανσης για ολόκληρο το σύστημα. Συνεπώς, απαιτείται βέλτιστη απόδοση τριβής προκειμένου να αποφευχθεί η ολίσθηση του συμπλέκτη, και ταυτόχρονα η καλύτερη λίπανση στα υπόλοιπα εξαρτήματα της μοτοσικλέτας ένα πρόβλημα που μπορεί να οδηγήσει σε κακή ικανότητα οδήγησης και απώλεια ισχύος κατά τη λειτουργία.

MB

JASO-T903-MBΓια μοτοσικλέτες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT (Continuously Variable Transmission)  (Scooters).
Να μην χρησιμοποιείται σε περίπτωση που απαιτείται λάδι ποιότητας JASO MA.

API SM & SN

API SM & SNAPI (American Petroleum Institute) 

Είναι ένα πρότυπο για την βιομηχανία τον αυτοκινήτων και της μοτοσικλέτας . Αυτά τα πρότυπα αναγνωρίζονται και σε πολλές περιπτώσεις αναπτύσσονται σε συνδυασμό με κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών. Τα γράμματα δίπλα στο API, όπως το SM, αναφέρονται στο επίπεδο ποιότητας του λαδιού κινητήρων. Το τρέχον υψηλότερο διαθέσιμο πρότυπο είναι SN.

Ανάλυση προδιαγραφών

JASO T 903

Τα λάδια κινητήρων που πληρούν το πρότυπο JASO T 903: 2006 μπορούν να ταξινομηθούν σε τέσσερις κατηγορίες : JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 και JASO MB . Η κατηγορίες βασίζεται για το JASO T 904: 2006 αποτελούνται από τα αποτελέσματα της τριβής στην δοκιμή του συστήματος συμπλέκτη.

Προκειμένου ένα λάδι κινητήρα να πληροί κάποιο από τα προαναφερθέντα πρότυπα JASO, πρέπει να είναι τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα επίπεδα ποιότητας: API SG, SH, SJ, SL, SM.

Το JASO T903 καθορίζει δύο κατηγορίες επιδόσεων

  • MA2 για μοτοσυκλέτες με υγρό συμπλέκτη. 
  • MB για μοτοσικλέτες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (Scooters). 

MA2 

jaso T903 MA2

Οι μοτοσικλέτες στεγάζουν διάφορα εξαρτήματα με διαφορετικές απαίτησης  σε μία συμπαγή μονάδα τον κινητήρα, ενός υγρού συμπλέκτη και ένα κιβώτιο ταχυτήτων που όλα βρίσκονται  μαζί. 

Αυτή η διαμόρφωση βασίζεται σε ένα λάδι για την παροχή λίπανσης για ολόκληρο το σύστημα. Συνεπώς, απαιτείται βέλτιστη απόδοση τριβής προκειμένου να αποφευχθεί η ολίσθηση του συμπλέκτη, και ταυτόχρονα η καλύτερη λίπανση στα υπόλοιπα εξαρτήματα της μοτοσικλέτας ένα πρόβλημα που μπορεί να οδηγήσει σε κακή ικανότητα οδήγησης και απώλεια ισχύος κατά τη λειτουργία.

MB

JASO-T903-MB

Για μοτοσικλέτες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT (Continuously Variable Transmission)  (Scooters).
Να μην χρησιμοποιείται σε περίπτωση που απαιτείται λάδι ποιότητας JASO MA.

API SM & SN

API (American Petroleum Institute) 

API SM & SN

Είναι ένα πρότυπο για την βιομηχανία τον αυτοκινήτων και της μοτοσικλέτας . Αυτά τα πρότυπα αναγνωρίζονται και σε πολλές περιπτώσεις αναπτύσσονται σε συνδυασμό με κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών. Τα γράμματα δίπλα στο API, όπως το SM, αναφέρονται στο επίπεδο ποιότητας του λαδιού κινητήρων. Το τρέχον υψηλότερο διαθέσιμο πρότυπο είναι SN.

19301963196719711979
SASBSCSDSEΓια οχήματα μέχρι το 1979 με πολύ λίγες απαιτήσεις λιπαντικά που άμα χρησιμοποιηθούν στους σημερινούς κινητήρες θα υποστούν σοβαρές φθορές στα μηχανικά μέρη.
1988199319961997
SFSGSHSJΑπαρχαιωμένα λιπαντικά που δεν υποστηρίζουν τις προδιαγραφές για τους σύγχρονους κινητήρες μέχρι το 1996.
2001
SLΑπό 2001 είναι τα πιο σύγχρονα λιπαντικά που επιλέγουμε με τις οδηγίες του κατασκευαστή η προσθέτουμε την νεότερη.
2010
SMΤα λιπαντικά SM κατηγορίας έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν βελτιωμένες δυνατότητες αντοχή στην οξείδωση,
καλύτερη προστασία από φθορά και καλύτερη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια
ζωής του πετρελαίου. Ορισμένα λάδια SM μπορούν επίσης να ικανοποιήσουν το
τελευταία προδιαγραφή ILSAC ή / και να χαρακτηριστεί για την εξοικονόμηση ενέργεια.
2011
SNΠαρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2010 και έχει σχεδιαστεί για να παρέχει βελτιωμένη προστασία από τις υψηλές θερμοκρασίες στα έμβολα, αυστηρότερο έλεγχο στις ύλες και συμβατότητα στεγανοποίησης. Το API SN με βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, προστασία στροβιλοσυμπιεστή, συμβατότητα συστήματος ελέγχου εκπομπών και προστασία κινητήρων που λειτουργούν με καύσιμα που περιέχουν αιθανόλη μέχρι και E85.

Eπιλογή ιξώδης λαδιού (SAE)

ιξωδες-λαδιουΗ βιομηχανία των λιπαντικών έχει δημιουργήσει αρκετές κατηγορίες ιξώδες ώστε ανάλογα την εξωτερική θερμοκρασία να κάνουμε την σωστή επιλογή για την μοτοσυκλέτα και scooter.

Βάζοντας λάθος ιξώδες

Στη λάθος επιλογή ιξώδες δεν θα υπάρξει η σωστή λίπανση στον κινητήρα με αποτελέσματα καταστροφικά για τα μηχανικά μέρη της μοτοσικλέτας.

Το ιξώδες απευθύνετε στη πυκνότητα του λαδιού έχοντας επιλέξει ένα μεγάλο ιξώδες θα είναι πολύ παχύ με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η σωστή ροή του λαδιού και η καθυστέρηση στην εκκίνηση του κινητήρα έως και 40 δευτερόλεπτα , προς στο σύστημα λίπανσης και την μηχανικών εξαρτημάτων.

Σε περιπτώσεις με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στο περιβάλλον -0 παραμονεύει ο κίνδυνος στο να παγώσει το λιπαντικό με τις χειρότερες συνέπειες για τον κινητήρα.

Επιλέγοντας ένα λεπτό λάδι δεν θα δημιουργηθεί το απαραίτητο φιλμ ανάμεσα στα μεταλλικά κομμάτια που χρειάζονται προστασία από το λιπαντικό με αποτέλεσμα έλλειψη λίπανσης δημιουργούν αύξηση της τριβής και φθορά στα μηχανικά μέρη του κινητήρα.

Επιλέγοντας το σωστό ιξώδες

Λιπαίνουμε σωστά τον κινητήρα μας που είναι σημαντικό για την λειτουργιά του αυτό το επιταχύνουμε επιλέγοντας ένα σωστό ιξώδες δημιουργούμε την κατάλληλη ροή και όγκου μέσα από της αυλακώσεις και σωληνώσεις του ρέει το λιπαντικό στον  κινητήρα  ώστε να έχουμε χαμηλότερες τριβές, φθορές και θερμοκρασίες στην μοτοσικλέτα κερδίζοντας σημαντική μύωση καύσιμου και συνεισφέροντας στην αύξηση ζωής στο κινητήρα.

Eπιλογή ιξώδης λαδιού (SAE)

ιξωδες-λαδιουΗ βιομηχανία των λιπαντικών έχει δημιουργήσει αρκετές κατηγορίες ιξώδες ώστε ανάλογα την εξωτερική θερμοκρασία να κάνουμε την σωστή επιλογή για την μοτοσυκλέτα και scooter.

Βάζοντας λάθος ιξώδες

Στη λάθος επιλογή ιξώδες δεν θα υπάρξει η σωστή λίπανση στον κινητήρα με αποτελέσματα καταστροφικά για τα μηχανικά μέρη της μοτοσικλέτας.

Το ιξώδες απευθύνετε στη πυκνότητα του λαδιού έχοντας επιλέξει ένα μεγάλο ιξώδες θα είναι πολύ παχύ με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η σωστή ροή του λαδιού και η καθυστέρηση στην εκκίνηση του κινητήρα έως και 40 δευτερόλεπτα , προς στο σύστημα λίπανσης και την μηχανικών εξαρτημάτων.

Σε περιπτώσεις με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στο περιβάλλον -0 παραμονεύει ο κίνδυνος στο να παγώσει το λιπαντικό με τις χειρότερες συνέπειες για τον κινητήρα.

Επιλέγοντας ένα λεπτό λάδι δεν θα δημιουργηθεί το απαραίτητο φιλμ ανάμεσα στα μεταλλικά κομμάτια που χρειάζονται προστασία από το λιπαντικό με αποτέλεσμα έλλειψη λίπανσης δημιουργούν αύξηση της τριβής και φθορά στα μηχανικά μέρη του κινητήρα.

Επιλέγοντας το σωστό ιξώδες

Λιπαίνουμε σωστά τον κινητήρα μας που είναι σημαντικό για την λειτουργιά του αυτό το επιταχύνουμε επιλέγοντας ένα σωστό ιξώδες δημιουργούμε την κατάλληλη ροή και όγκου μέσα από της αυλακώσεις και σωληνώσεις του ρέει το λιπαντικό στον  κινητήρα  ώστε να έχουμε χαμηλότερες τριβές, φθορές και θερμοκρασίες στην μοτοσικλέτα κερδίζοντας σημαντική μύωση καύσιμου και συνεισφέροντας στην αύξηση ζωής στο κινητήρα.

ιξωδες-λαδιου-moto

Ποιες είναι οι διαφορές στα λιπαντικά μοτοσυκλέτας

Τα λιπαντικά χωρίζονται σε ομάδες και ανάλογα τις ανάγκες της μοτοσυκλέτας μαζί με τις οδηγίες του κατασκευαστή επιλέγουμε το λάδι που χρειαζόμαστε.Οι ομάδες των λιπαντικών είναι πέντε.

Η American Petroleum Ινστιτούτου (ΑΡΙ) έχει δημιουργήσει κατηγορίες για τα έλαια σε πέντε ομάδες οι οποίες προσδιορίζονται από το επίπεδο κορεσμού, το επίπεδο θείου και δείκτη ιξώδους.

Ομαδες API (american petroleum institute).

Ομάδα I (ορυκτέλαιο)

Τα βασικά έλαια της Ομάδας I είναι εξευγενισμένα με διαλύτες.
Παράγονται ορυκτέλαια που χρησιμοποιούνται πιο συχνά σε λιγότερο απαιτητικές εφαρμογές. 

Ομάδα IΙ (ορυκτέλαιο)

Τα βασικά έλαια της Ομάδας IΙ υφίστανται υδρογονοδιάσπαση.
Παράγεται ένα ορυκτέλαιο με καλύτερες τεχνικές προδιαγραφές. 

Ομάδα III (ορυκτέλαιο)

Τα βασικά έλαια της Ομάδας IΙΙ υφίστανται υδρογονοπυρόλυση.
Παράγονται ορυκτέλαια που χρησιμοποιούνται πιο συχνά σε λιγότερο απαιτητικές εφαρμογές. 

Ομάδα IV (synthetic)

Ομάδα έλαια IV βάσης είναι Πολυαλφαολεφίνες (Polyalphaolefins) (PAO).
Είναι χημικά κατασκευασμένα με συνθετικά βασικά αποθέματα και όταν συνδυάζονται με πρόσθετα προσφέρουν εξαιρετική απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα λιπαντικών ιδιοτήτων.

Έχουν πολύ σταθερές χημικές συνθέσεις και εξαιρετικά ομοιόμορφες μοριακές αλυσίδες.

Τα βασικά έλαια της Ομάδας IV γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα σε synthetic και semi synthetic και είναι η πρώτη επιλογή σε προϊόντα για την αυτοκινητοβιομηχανία και της βιομηχανικές εφαρμογές.

Ομάδα V (ester)

Τα λιπαντικά της Ομάδας V χρησιμοποιούνται κυρίως για τη δημιουργία πρόσθετων ελαίων.

Οι εστέρες και οι πολυεστέρες είναι και τα δύο κοινά βασικά έλαια της Ομάδας V που χρησιμοποιούνται στη
σύνθεση των προσθέτων ελαίων. 

Συνήθως Ομάδα V έλαια δεν χρησιμοποιούνται ως ένα βασικό έλαιο, αλλά ως πρόσθετο σε άλλα έλαια βάσης.

Κατηγορίες λιπαντικών

Από τις ομάδες τον λιπαντικών σύμφωνα με την ΑΡΙ οι κατασκευαστές δημιουργούνε κατηγορίες λιπαντικών ώστε να προσαρμοστούμε σε όλες τις απαιτήσεις της μοτοσυκλέτας και των scooter και δυνατότητα ευέλικτης τιμής προς τον καταναλωτή αφού το κόστος παράγωγης από την πρώτη ομάδα μέχρι την τελευταία είναι πολύ μεγάλο.

  • Ορυκτέλαια
  • Ημισυνθετικό
  • Συνθετικά
  • Συνθετικά με Ester
  • 100% Συνθετικά
  • 100% Συνθετικά με Ester

Επιλογή λιπαντικού

Προσπαθήσαμε να είμαστε όσο πιο σύντομη στην ανάλυση των λιπαντικών ώστε να επιλέξετε το σωστό λιπαντικό μια σύντομη μάτια με το τρόπο επιλογής.

  1. Διαβάζουμε το τεχνικό φυλλάδιο του κατασκευαστή για την σωστή επιλογή JASO API η επιλέγουμε νεότερη.
  2. Επιλέγουμε ιξώδες σύμφωνα την θερμοκρασία του περιβάλλοντος
  3. Διαλέγουμε την κατηγορία σύμφωνα με τις οδηγίες ή επιλέγουμε ανώτερη επεξεργασία

Μάρκες και επώνυμα λάδια

Γνωρίζοντας τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά που χορηγούνται με πιστοποίηση από την API JASO και επιλέγοντας βάση αυτόν θα έχουμε εξασφάλιση τα απαραίτητα λάδια για τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας. 

Επιλέγοντας οποιαδήποτε εταιρία λιπαντικών με τις απαραίτητες πιστοποιήσεις εξασφαλίζουμε την ασφάλεια του κινητήρια μας.

Δεν είναι απαραίτητο να επιλέγουμε την τελευταία γενιά λιπαντικών που συνήθως είναι και πιο δαπανηρά άλλα όχι κατώτερα από αυτό που αναφέρει ο κατασκευαστής.

Μια εταιρία που καλύπτει τις παραπάνω προδιαγραφές και είναι προτιμώμενη από εμάς είναι η FUCHS Silkolene.

Με την ενημέρωση από εμάς για τις προδιαγραφές των λιπαντικών πως θα επιλέγατε τα λάδια για την μοτοσυκλέτα σας;

 

  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for Greek -> English (USA)…
       
    • Create a new word list…
  • Copy

Αφήστε μια απάντηση